Aanmelden › Forums › Elke dag zacht werken › Vaste rubrieken in het forum › Wat is voor jou hard werken? En wat is zacht werken?
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 11 maanden geleden door
Ellen de Lange-Ros.
-
AuteurBerichten
-
11 april 2018 om 22:11 #1008
Ellen de Lange-Ros
SleutelbeheerderIn ‘Elke dag zacht werken’ beginnen we in de eerste weken met het verschil tussen hard en zacht werken. Ik ben heel benieuwd: hoe is dat voor jou? Wat is voor jou zacht werken? En wat is voor jou hard werken?
Als je het leuk vindt, kun je onder dit bericht je eigen reacties en ervaringen delen. We vinden het leuk om te lezen wat voor jou hard en zacht werken is!
20 april 2018 om 17:10 #1015Vicky
DeelnemerDag allemaal
Voor mij is zacht werken, een mooie boswandeling maken, genieten van alles wat ik waarneem, je weg kiezen in het bos vanuit mijn intuïtie of mijn hond volgen die mij evenzeer de weg wijst. Door gewoon in het nu aanwezig te zijn krijg ik inspiratie die ik kan kan gebruiken om te posten op mijn FB berdijfs-pagina. dat kan een Quote zijn, een oefening,… Woorden die spontaan opkomen door wat ik zie in de natuur. Rust brengt inspiratie en verhoogt mijn creativiteit. kleien, schilderen, inspirerende mensen ontmoeten geeft mij energie.
Hard werken is tot op heden voor mij; vasthouden aan een job die mijn eigenheid niet is maar vanwaar ik denk dat het mij een inkomen gaat brengen, met als resultaat meer armoede doordat ik mijn energie verlies en daardoor verlies ik mijn inspiratie voor de belangrijke dingen. Mijn zaak waar ik juist talent voor heb.
Te lang achter de computer en online zijn neemt teveel van mijn energie.Teveel denken en teveel informatie ontvangen dan mijn hersenen aankunnen maakt ook dat ik mijn energie verlies.Stralende groetjes Vicky Ven
24 april 2018 om 22:11 #1020Peet
DeelnemerVoor mij is zacht werken, werken vanuit interesse en plezier. Niet gaan jagen, niet te snel geïrriteerd raken.
Op het moment dat het moeten voorop komt te liggen, dan wordt het hard werken. Ik kan dat doen vanuit een soort plichts- of verantwoordelijkheidsgevoel.
Vandaag werkte ik behoorlijk zacht, ik deed even een leuke boodschap tussendoor en ik nam een andere route naar mijn vervolgafspraak. Beetje wandelen onderweg, naar mensen kijken, genieten van de stad.gegroet, Peet
4 mei 2018 om 23:22 #1034Ellen de Lange-Ros
SleutelbeheerderHa, leuke voorbeelden van hard en zacht werken! Het is goed om te weten dat je steeds meer kunt leren over wat voor jou hard of zacht werken is. Dat verschil wordt steeds subtieler, en het kan zich ook ontwikkelen gedurende je leven. Zeker als je hier bewust mee aan de slag gaat, zoals jullie doen.
Ik ben heel benieuwd wat het elke-dag-programma jullie hierin allemaal gaat leren, en welke nieuwe dingen je over jezelf gaat ontdekken!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.