• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Faxion leeromgeving

Online programma's en modules

door

Aanmelden › Forums › Elke dag zacht werken › Vaste rubrieken in het forum › Wat ik als poetsvrouw leerde van Assepoetster

Tags: Sprookjes

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 5 maanden geleden door Vicky.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Vicky
    Deelnemer

Dag enthousiaste ondermeesters/ ondernemers

Boete in de bus

De dag dat ik het zacht werken mailtje van het sprookje van Assepoester binnen kreeg, ontving ik een leuke boete van de politie in de bus… voor te ” Hard” rijden. Op het moment dat ik het filmpje bekeek zat ik net als Assepoester in het verhaal, onder een boom/struik te snikken voor die dure boete die ik eigenlijk niet kon betalen, in mijn vuile kleren van het poetsen. Hilarisch, symbolisch gezien!

Hard werken

Die dag had ik bij een klant gepoetst waar ik meestal hard moest werken, wat ik al een tijdje niet meer graag deed omdat ik via het zacht werken programma had ingezien dat een proper huis opnieuw poetsen mij geen energie gaf, ik maakte liever een huis schoon waar echt in werd geleefd.

Vertragen

De boete heeft me achteraf doen inzien dat ik moest kiezen voor zacht werken. Daarnaast ben ik bewuster gaan opletten op mijn snelheid en leerde ik dat vertragen ervoor zorgde dat ik meer dingen zag terwijl ik reed die ik anders niet zag als ik hard reed. Het vertragen leerde me meer aanwezig te zijn in het nu en meer te genieten.

Uitgeput door te hard werken

Enkele weken na het voorval onder de boom werd ik ziek, voelde me moe en uitgeput en besloot ik te stoppen met poetsen bij de mensen waar ik geen voeldoening haalde uit mijn werk. Diezelfde week had ik er een nieuwe klant bij waar ik deze week start, gelukkig een huis waar het wel normaal vuil was.

Slachtofferrol

Wat ik ook leerde uit het sprookje was het stuk dat je geen rijk kan besturen als je blijft snikken of anders gezegd in een slachtofferrol blijft zitten. Dat je eigen verantwoordelijkheid dient te nemen als je betekenis wil geven aan het leven. Mijn droom is verbinding brengen in de samenleving door via coaching mensen dichter bij zichzelf te brengen. Hoe kan je dat bereiken als je niet eens kan kiezen voor een goede verbinding met jezelf? En dat is door zacht te werken i.p.v. hard werken.

Wat heb jij geleerd uit de reeks sprookjes?

Stralende groetjes
    Vicky Ven

• Auteur
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Inloggen

Primaire Sidebar

Forums

• Elke dag zacht werken

Actuele Onderwerpen

• Wat ik als poetsvrouw leerde van Assepoetster
  • Wat er ontstaan is door elke dag ZACHT-werken
  • Perfectioneerder
  • Hoe mijn lichaam me liet voelen dat ik een verkeerde keuze aan het maken was
  • Mail 25/4/2018 hoe voélt het voor jou fysiek wanneer je hard en zacht werkt?

© 2024 Zacht Werken - meer klanten en meer omzet door zachter te werken