Aanmelden › Forums › Elke dag zacht werken › Vaste rubrieken in het forum › Mail 24/4/2018 Wanneer vandaag heb ik zacht gewerkt en hard gewerkt?
- Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 7 maanden geleden door Ellen de Lange-Ros.
-
AuteurBerichten
-
24 april 2018 om 21:28 #1019VickyDeelnemer
Zacht gewerkt?
Deze ochtend heb ik 40 min Tao-Yoga gedaan en heb ik gevoeld aan mijn lichaam dat bepaalde oefeningen deugd deden andere waren een inspanning maar ik voelde mijn lichaam heel bewust en elke dag voelt het anders. Deze keer heb ik een yoga kussen gebruikt en bepaalde oefeningen lukten hierdoor beter.
Ik heb genoten van het zien van het groen in het bos, de wind die door de bomen waaiden en het geluid van de vogels in het bos. De hond die nieuwsgierig rondsnuffelde in het bos.Haar staartje dat enthousiast heen en weer beweegde.
Vandaag telefoon gekregen dat ik in een lingeriewinkel kan beginnen vanaf 19/5, ik genoot ervan dat ik te horen kreeg dat ik geen proef hoefde te doen voor ik zou moeten beginnen en dat ik pas 19/5 kan beginnen gaf me rust omdat ik nog niet volledig hersteld ben en dat ik nog tijd heb om rust toe te laten.
Genoten van de vriendelijke communicatie aan de telefoon.
De hond die kwam knuffelen in de zetel.
Ik ging vandaag een huis bezichtigen waar ik een fijne energie voelde en ook de rustige energie van de persoon.
Het vriendelijke antwoord van een mail die ik kreeg van een vriend.
Een aangenaam telefoontje van een klant die de betalingsmail van mij kwijt was na het doorgeven van haar bestelling. Vroeger zou ik gewoon gemaild hebben en niet geweten hebben waar mijn klant mee bezig was. Ze ging een spirituele reis maken en wilde zeker zijn dat ze de wasco’s die ze besteld had kon mee nemen op reis dus had ik het al eerder verstuurd, nog voor het op de rekening stond maar ik had wel een doorgestuurd bewijs van betaling ontvangen. Ze heeft me via mail nog eens bedankt omdat ik zo snel had opgestuurd. Ik besef dat ik meer contact moet opnemen met mijn klanten, ook als het gaat om bestellingen.Hard werken?
Vanaf het moment dat ik ging multitasken: de waterkoker opzetten, terwijl afwassen en mijn mails checken en dan beseffen dat ik de waterkoker voor thee al twee keer opnieuw heb opgezet omdat ik het vergat doordat ik telkens met iets anders bezig was. En dan niet bewust genieten als ik dan toch zo ver ben geraakt dat ik thee kon drinken omdat ik terwijl aan het mailen was…
Als ik ’s avonds een wandeling maakte met een vriend en we in discussie gingen, maar deze keer was ze van kortere duur omdat ik er mij bewust van was.
Het besef dat ik vandaag van het ene naar het andere heb gehold en te weinig genoten heb in het moment.
4 mei 2018 om 23:24 #1035Ellen de Lange-RosSleutelbeheerderDat is een mooi overzicht van je dag, Vicky, Heel duidelijk dat er zowel zacht-werken als hard-werken-momenten waren. En heel mooi hoe je je van beiden bewust bent. Daardoor kun je steeds meer gaan kiezen: hoe kan ik net wat vaker zacht werken, en net wat minder hard werken?
Als je daar elke dag een stapje in zet, zal je leven al snel radicaal anders gaan worden. (zo heb ik ook grote veranderingen gerealiseerd). Ik wens je veel succes & plezier met deze stappen. 😉
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.