Aanmelden › Forums › Elke dag zacht werken › Vaste rubrieken in het forum › Ik ben… en wie ben jij?
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 5 maanden geleden door Judith.
-
AuteurBerichten
-
11 april 2018 om 22:07 #1005Ellen de Lange-RosSleutelbeheerder
In dit hoekje van het forum kun je jezelf voorstellen, zodat we weten wie je bent. Vertel bijvoorbeeld je naam, woonplaats, iets over je werk, en iets over je prive-situatie.
Bij je voorstel-post mag je natuurlijk ook even reclame maken voor jezelf of je werkgever. Vertel vooral waar je werkt, wie je helpt, of waarvoor mensen contact met je mogen opnemen. Natuurlijk mag je daarbij ook links of contactgegevens vermelden.
NB: Dit is de enige plek in het forum waar je lekker reclame voor jezelf mag maken. Op andere plekken in het forum wordt reclame als spam gezien en verwijderd, maar hier mag je lekker je gang gaan.
20 april 2018 om 17:44 #1016VickyDeelnemerIk ben Vicky Ven uit Heusden-Zolder ( België), 37 jaar. Ik heb een zaak Dichter bij Jezelf waar ik 30 plussers en kleine zefstandigen en/of starters leer om naar buiten te komen met zichzelf en hun talenten. Dit doe ik door de rode draad in hun leven onder de loep te nemen.
Ik ga kijken waar bepaalde patronen zich herhalen op vlak van relaties en job. Ik ben als het ware een wegwijzer op de moeilijke kruispunten en ik nodig je uit om op het kuispunt halt te houden, stil te staan en te observeren wat de ander ons laat zien, door je emoties achter een probleem aan te pakken met behulp van het kleuren met wasco’s en andere creatieve technieken zoals: kleien, te gaan kijken naar de teksten van muziek die je graag hoort om inzicht te krijgen, collages te maken van je blokkades of van je dromen. Wandelen in het bos wil ik er nu bij gaan combineren.
Ik ga kijken waar je vandaan komt ( Wat heb je geleerd als kind ?), waar je nu staat en waar je naartoe wil in het leven (dromen, talenten naar boven brengen door blokkades op te lossen).Aan de hand van een 7-stappenplan en oefeningen ga je je probleem ompolen naar het positieve waardoor je een beter contact krijgt met jezelf en je omgeving.
Ik help je om de weg naar huis terug te vinden voor, tijdens en na een relatie/contact breuk.
Ik geef inzicht waardoor je knopen gaat doorhakken, keuzes maken zodat je eigen verantwoordelijkheid terug in handen gaat nemen.Ik help je om je innerlijke en uiterlijke communicatie te verbeteren. Ik ga zelfreflectie stimuleren.
Ik werk via individuele trajecten van 7 of 12 sessies, vooral kleuren in combinatie met wandelcoaching.
Ik wil meer mensen aantrekken voor mijn workshops en ook langdurige opleidingen gaan geven.Concreet komen de meeste mensen bij mij als ze twijfelen aan zichzelf, hun relaties, job en hun talenten.
Vb
– een man of vrouw die wil scheiden omdat het al lang niet meer goed voelt.
– iemand die talent heeft voor muziek, huiskamerconcertjes wil geven maar niet naar buiten durft komen
met zichzelf
– een moeder die het contact met haar ouders/ kinderen wil verbeteren
– iemand die gepest wordt op het werk en zichzelf weer zelfvertrouwen wil opbouwen
– iemand die in loondienst werkt en een bijberoep wil uitbouwen
– iemand die via creatieve technieken wil werken aan zijn/haar profilering van hun onderneming en daarmee
naar buiten wil komen
– loopbaanbegeleiding wil door de innerlijke blokkades aan te pakken ( niet de praktische begeleiding
zoals de meeste loopbaancoaches doen), vind ik nog moeilijk om dit in de juiste verwoording naar buiten
te komen met mijn zaak.26 april 2018 om 17:20 #1022JacolineDeelnemerHallo, mijn naam is Jacoline Steegstra, mediator en coach in mijn eigen praktijk Huwelijkstrainer. Ik help echtparen en stellen bij het preventief onderhouden van hun relatie en het verbeteren van de relatie als die in een dip zit.
Mijn idee is dat veel scheidingen voorkomen kunnen worden als het je lukt om je relatie beter te organiseren. De BV Gezin vraagt nogal wat van je en dan is het gemakkelijk elkaar kwijt te raken. Bij mij leer je om de liefde weer aan te wakkeren door praktische problemen aan te pakken en zo aandacht te geven aan wat echt belangrijk is: echt contact met elkaar.
Als mediator help ik je om helder te krijgen wat je samen belangrijk vindt. Welke koers kies je samen? Wat is de visie voor jullie huwelijk of relatie? Welke gewoontes wil je aanleren om het samen gezelliger en leuker te hebben. Daarbij maak ik gebruik van de middelen die mijzelf ook helpen: muziek, tekenen, schilderen, bullet-journaling, mind-mappen en schrijven. Zo ontwikkel je samen een Huwelijksverbeterplan en word je relatie weer leuk.
In deze cursus hoop ik te leren hoe ik zelf meer achterover kan leunen. Ik vind het lastig om klanten binnen te halen vooral omdat er veel schaamte is rondom relatieproblematiek. Reviews komen altijd anoniem en stellen geven zelden aan hun omgeving toe dat ze relatiehulp hebben gehad. Dat maakt mij soms gestresst. Ik zoek naar meer luchtigheid en vertrouwen dat het wel goed komt als ik lekker mezelf blijf.
Leuk om ook het verhaal hierboven te lezen van Vicky Ven. Ik heb je website even bekeken en volgens mij zijn we aardig gelijk gestemd in onze methodes. Maar dat kan ook niet anders als je bij Ellen terecht komt die ook tekenend, bouwend, schrijvend en spelend door het leven gaat.
29 april 2018 om 11:40 #1023KatherinaDeelnemerHallo allemaal!
Ik ben Katherina Swings uit Rotselaar (België). Ik heb een loopbaan van bijna 20 jaar in ‘human resources’ achter de rug in een corporate / internationale omgeving. In 2014 ben ik eruit gestapt, toen al een beetje gedreven door het zachter werken, zonder er die term op te plakken toen. In elk geval was het toen duidelijk wat ik niet wilde. Via een ommetje bij 1 andere werkgever waar ik een rol had die te maken had met talent management (leiderschapsontwikkeling, assessments, …) ben ik in 2015 mijn eigen bedrijfje gestart. Sindsdien doe ik projecten bij bedrijven, eerst waren dat HR projecten, nu is het meer geëvolueerd naar ‘change management’, met vaak nog een link met HR departementen maar ook met IT die vaak de verandering in bedrijven operationeel uitvoert.
Ik maak deel uit van een groepspraktijk The Bayard Partnership: wij zijn allemaal zelfstandigen die onze kennis / netwerk enz bundelen en zien mekaar als collega’s. Meer info: http://www.thebayardpartnership.be.
Momenteel volg ik een aantal opleidingen als ‘learning facilitator’ voor zowel on- als offline trainingen. Ik wil afstappen van het ‘uurtje-factuurtje’ verhaal waar ik momenteel inzit en volgde ook het webinar voor interim-managers dat Ellen onlangs gaf. Ik zou meer willen gaan naar creëren en co-creëren, naar schrijven ook. Onlangs ben ik gestart met elke dag een inspirerende post te plaatsen op LinkedIn en dat voelt erg goed. Daar wil ik verder mee aan de slag.
Mijn rode draad is: mensen – verandering – ‘connecting’- internationaal – inspireren. Ik ben nog wat zoekende hoe ik dat precies in de wereld wil en kan zetten, maar ik zie het zacht werken alvast als een deel van dat proces.
Ik kijk er alvast naar uit om door dit proces te gaan en samen met jullie te leren.
3 mei 2018 om 20:34 #1026VickyDeelnemerHoi Jacoline
Fijn te lezen dat je op een praktische manier aan de slag gaat met koppels want dat is zeker ook nodig. Bij mij lost het automatisch op door de emoties achter het probleem aan te pakken, ze gaan dan hun innerlijke communicatie aanpakken waardoor aangeleerd gedrag uit de kindertijd en beperkende overtuigingen worden omgepoold. Hierdoor gaan ze zien dat het niet de ander is die hen iets aandoet maar dat we zelf verantwoordelijk zijn voor de manier hoe we omgaan met bepaalde situaties. Het creatieve gedeelte gebruik ik om datgene naar boven te brengen wat van belang is. Zo had ik bijvoorbeeld iemand die zag dat bepaalde patronen zich herhaalden bij de verschillende partners in zijn leven. Hij tekende allemaal deuren en zei daarbij dat hij goed was in deuren openen maar dat hij er geen kon sluiten. Hij zocht telkens contact met al zijn ex-vriendinnen. Na het traject kon hij eindelijk zijn verleden een plaats geven, hij ging deuren sluiten om andere deuren te kunnen openen.
Welkom Katherina! Uurtje-factuurtje werken is op langere termijn geen goede optie. Van in het begin werk ik met trajecten. Het duurt iets langer maar je bereikt veel meer resultaat.Je trekt ook cliënten aan die echt voor verandering en verbinding willen gaan.
Weten jullie hoe je een profielfoto upload in dit systeem? Ik zie dat Jacoline het voor elkaar heeft gekregen maar mij lukt het niet.
Stralende groetjes
Vicky Ven4 mei 2018 om 09:20 #1029JacolineDeelnemerDank voor je reactie Vicky. Ik ben voor de foto gewoon op mijn profiel gaan staan en heb mijn foto opgeladen die ik altijd gebruik voor mijn internetprofielen: een iets lagere resolutie zodat het bestand niet te groot is. Toevallig heb ik sinds deze week nieuwe foto’s (deze dateert al van 2012). Ik zal de nieuwe ook opladen.
4 mei 2018 om 23:12 #1031Ellen de Lange-RosSleutelbeheerderWelkom Vicky, Katherina en Jacoline. Leuk dat jullie je hier voorstellen en zo wat meer over jullie te lezen. Het is zo leuk om direct al wat meer beeld te hebben bij de ‘mensen achter de berichten’. 🙂
27 juni 2018 om 23:42 #1046JudithDeelnemerIk ben Judith de Pagter. Mijn professie is LinkedIn trainer. mijn bedrijf is: delinkedintraining.nl. Ik woon met mijn partner Henk Buurman (trompetdocent) en mijn twee Labradors Jolie (7 jaar) en Rosa (3,5 jaar) in Soest. Ik ben fanatiek met Rosa aan het trainen voor jachtwedstrijden op hoog niveau. Met Jolie train is alleen nog recreatief. Een mooie hobby waarin ik even tot rust kan komen in mijn drukke werkzaamheden als ondernemer.
Na 23 jaar loondienst bij internationale organisaties in ondersteunende functies ben ik in 2007 voor mijzelf begonnen als facility manager. De huisvestingscrisis sloeg in het najaar van 2009 hard toe en een groot huisvestingsproject kwam stil te liggen.
Tja, dan ben je kostwinner en ondernemer en dan is opeens de markt totaal veranderd. Een goed gesprek met Henk (we zijn dit jaar 27 jaar samen) leverde op: waarom ga je niet lesgeven! Je kunt heel helder ingewikkelde dingen aan mensen uitleggen. Ja dat deed ik al mijn hele leven, dus ik vond dat niet bijzonder.
Waarin moet ik dan gaan lesgeven vroeg ik? In LinkedIn en netwerken want daar gaan je ogen van stralen….
Ik gaf het een kans en ging er enthousiast in mijn netwerk over vertellen. Meteen kon ik voor 16 re-integratie klanten van iemand uit mijn netwerk een verhaal houden over LinkedIn. Eenmaal thuis hoefde Henk niet te vragen hoe ik het gevonden had. Een nieuwe activiteit was geboren.We zijn nu 8 jaar en ruim 3.000 cursisten verder en ik geef nog steeds met heel veel plezier en passie LinkedIn les. Mijn doelgroepen zijn werkzoekenden (veelal op doorverwijzing van arbeidsprofessionals) en ondernemers. Ik geef open inschrijftrainingen in Soest voor deze doelgroepen. Vaak word ik door bedrijven ingehuurd om hun personeel op het gebied van LinkedIn te trainen.
Inmiddels werk ik met een team van 6 andere social media professionals samen via het platform desocialmediatraining.nl die open inschrijf trainingen verzorgen en maatwerktrainingen voor bedrijven. Ik ben daarin de eigenaar en facilitator.
Wil je meer weten, check mijn website: http://www.desocialmediatraining.nlIn februari 2017 ben ik bij Ellen ingestapt in het Jaarprogramma Een Zaak van Groei. Nu ben ik sinds een week aangesloten bij het programma met zacht werken tips. Ik ben benieuwd wat mij dat gaat brengen!
Leuk om jullie verhalen te lezen.
Heb je vragen over LinkedIn, dan help ik je graag!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.