Aanmelden › Forums › Elke dag zacht werken › Vaste rubrieken in het forum › Hoe mijn lichaam me liet voelen dat ik een verkeerde keuze aan het maken was
- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 7 maanden geleden door Ellen de Lange-Ros.
-
AuteurBerichten
-
3 mei 2018 om 21:34 #1027VickyDeelnemer
Ik zit sinds 12 maart 2018 thuis omwille van uitputting.
Afgelopen maandag 30/5/2018 ging ik mijn contract tekenen voor een andere job in loondienst (lingeriewinkel). “Toevallig” was mijn contract nog niet klaar omdat de startdatum nog eens besproken diende te worden. Ik vroeg om het via mail door te sturen want ik wilde mijn ander werk niet opzeggen voor ik iets anders had getekend.
Zodra ik de lingerie winkel uitliep voelde ik al mijn energie verdwijnen, ik moest mij vooruit slepen.
Op 1 mei voelde ik mij de hele dag uitgeput en kreeg ik het elke dag zacht werken mailtje met de vraag wat mijn wens was van deze week. Ik wilde de werkgever waar ik nu nog voor werk met liefde achter laten ,een andere werkgever waar ik normaal zou kunnen beginnen en waar ik in het verleden voor gewerkt had ( die eigenlijk goed voelde en die mij alle ruimte gaf om eerst te herstellen voor ik zou beslissen om van werk te veranderen) achter te laten en bij mijn nieuwe werkgever in de lingeriewinkel te starten. Het gaat dus over 3 werkgevers.Ik maakte er een tekening over en liet het even liggen.
Op woensdag 2 mei kreeg ik het beloofde mailtje met mijn contract. Ook die dag was ik totaal uitgeput terwijl ik blij zou moeten zijn. Opeens zag ik in dat ik mij al niet goed voelde sinds ik op maandag die winkel buiten gelopen was toen ik mijn contract zou gaan tekenen. Wilde ik wel echt in die lingeriewinkel gaan werken? Een plek waar ze bij elke communicatie lieten werken dat het bij hen hard werken was.
Ik nam mijn tekening van mijn wens van deze week erbij en zag dat de werkgever van de lingeriewinkel ver van mij af stond en dat de werkgever die mij een job wilde geven en die mij alle ruimte wilde geven om te herstellen van mijn ziekte, heel dicht bij mij stond ( zacht werken-werkgever). De werkgever waar ik nu nog voor werk stond ook duidelijk ver van mij af op de tekening.
Even later besliste ik om mijn contract in de lingerie-winkel niet te tekenen en liet het meteen op een liefdevolle manier weten. Ik belde de zacht werken-werkgever en vertelde wat er op mijn hart lag en ik kon nog steeds bij haar beginnen zodra ik hersteld was. Ze kent mij en ik heb vroeger nog voor haar gewerkt.
Vandaag, 1 dag later had voelde ik me weer beter, alsof mijn energie terug was.
Dus je mag wel stellen dat ik voor de zacht-werken oplossing heb gekozen. Dus nu nog rust toelaten en zien wat de toekomst brengt.Stralende groetjes
Vicky Ven4 mei 2018 om 09:11 #1028JacolineDeelnemerWat goed van je Vicky.En wat mooi dat zo’n tekening verhelderend werkt bij het ontdekken wat je wens is. En dat het zo aansluit bij de werkelijkheid. Mooier had je het niet kunnen bedenken toch?
Ik ga vandaag werken met aquarel aan de deugdenset die ik ontwerp voor mijn bedrijf. Gisteren wilde ik dat doen en echt mijn aandacht richten op mijn creatieve werk. Maar ik was uitgeput door de dag ervoor toen we afscheid namen van onze zoon. Hij gaat 3 maanden werken op Curaçao.
Omdat ik al een dag vrij had genomen voor het afscheid (+ uitstapje) voelde ik dat ik gisteren niet zacht mocht werken van mezelf. Ik moest van mezelf dingen afhandelen die waren blijven liggen: mails, administratie etc. Toch lukte dat ook niet goed. Pas aan het einde van de dag. Ik denk dat ik gewoon moe was. Vannacht goed geslapen en vanmorgen heel bewust de dag begonnen. Ik zit nog te typen in ochtendjas. Zometeen lekker douchen en dan heerlijk tekenen, schilderen en misschien schrijven.
4 mei 2018 om 23:17 #1032Ellen de Lange-RosSleutelbeheerderWat een mooi verhaal, Vicky! Wat je ziet, is dat jouw lichaam je heel sterk laat voelen wat wel of niet bij je past.
Daarnaast zie je dat ook je creatieve talent (je tekening) heel duidelijk met je communiceert en je laat zien hoe dingen voor jou zitten, ook als je ze nog niet zo bewust in je mind scherp hebt.
Ik verwacht dat jij daardoor veel zacht-werken-talent hebt. Als je dit nu al zo sterk voelt en ziet, heb jij vast een grote gevoeligheid. In mijn ervaring kunnen mensen met die gevoeligheid zich vaak enorm verder ontwikkelen, en kan die gevoeligheid een enorme kracht in je leven gaan worden.
Ik ben ook heel benieuwd hoe jij je huidige ‘uitputting’ kunt gaan bekijken. Zijn er bijvoorbeeld momenten waarop je die uitputting veel minder voelt? En wat doe je dan wel, of juist niet?
Besef: je lichaam ‘praat’ op allerlei manieren met je, en wil je van alles vertellen. Het zou zo cool zijn als je die taal nog een beetje meer gaat verstaan, zodat je je weer snel fitter en energieker gaat voelen. Ik ben benieuwd welke stappen je hierin kunt gaan zetten. 😉
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.